Tuesday, 25 December 2012

Langgar lari :(

" Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang " 

 Assalamualaikum wbt 

Aku baru balik  bercuti. Langkawi. Hoyeahh! Ramai giler orang. Sampai jeti pukul 10pagi naik feri pukul 3.30petang. Fuhh.. sejarah baru nak pi Langkawi. Tak pernah2 gitu.. Tapi, bukan nak cerita pasal Langkawi pun apatah lagi nak tayang gambar yang seciput tue. Tak,tak,tak..

Nampak tajuk? Scary kan? Langgar lari! Fuhhhh... Siapa yang langgar lari? Siapa yang kena langgar? Haa, ini yang nak cite nie..

Semalam on the way balik dari Kuala Perlis. Abah aku tengah drive. Tiba-tiba ada kucing melintas. Anak kucing untuk lebih spesifik. Ingatkan anak kucing tue nak terus lari melintas, tapi boleh plak berhenti kat tengah2 jalan. Korang boleh bayangkan tak? Abah aku pula tengah bawa laju. Tak sempat mengelak terus terlanggar kucing tue. Bukkkk.. Bunyi macam benda pecah! Aku agak kena kepala kucing tue. Scary ok...

Besar nie la kucing tue. Warna bulu pun sama. Comel kan?

Terkedu kami semua. Lebih menyedihkan lagi kereta belakang pun terlanggar kucing tue jugak. Dah hancur lunyai aku rasa badan dia. Sedih weii.. Aku nie mudah sensitif sikit. Macam-macam aku fikir. Mesti tuan kucing nie cari kucing dia. Yang paling penting mesti mak kucing nie sedang menangis-nangis mencari anak dia. Tapi, nak buat macam mana kan... Malang dah tak berbau. ISk3...

Jangan sedih2 :(

● Terima Kasih. Tekan Like atau Komen Kalau Sudi ● ;)

6 comments:

Mimie Najib said...

sedihnya.. T_T
nak buat macam mna..tak sempat nak elak..luluh rasa hati bila terlnggar ank kucing..tak snggup tgk..

*done follow.. :)

Lala Lavenda said...

@Mimie Najib

yup ! sangat sedih.. tp nak buat macam mana kan. tak sengaja... wuwuwu

smilenajah93 said...

alololoooo... tomeynyaaaaa ~~

Lala Lavenda said...

@smilenajah93
kucing adalah makhluk Allah yang sangat comelsss ;)

kitatauke said...

bukan kita nak langgar...tak sengaja..penah gak langgar anak kera dan anjing 2 ekor..even anjing pun..tak sanggup nak langgar..tapi dah tak sempat nak mengelak...

Lala Lavenda said...

@kitatauke
mesti bunyinya lagi dahsyat kan? anak kucing kena langgar pun bunyi macam dah scry. apatah lagi kera dengan anjing..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...